Žijeme v modernej dobe a namiesto listov si posielame už len e-maily. Určite aj ty denno-denne napíšeš aspoň jeden e-mail. Zamyslel si sa niekedy nad tým, ako má elektronická pošta vyzerať? Čítaj ďalej, kde ti pár tipov predstavíme.  

Určite ovládaš etiketu mailovej komunikácie. Ale je pár chýb, ktoré robí každý z nás. My sme ti pripravili manuál, aby tvoje maily pôsobili profesionálnejšie.  

  1. Nikdy nezabudni na riadok, kde sa uvádza predmet mailu. Predmet uveď stále bez ohľadu na obsah a naliehavosť mailu. Uvedenie tejto kolónky pomôže príjemcovi lepšie určiť priority v mailoch, ktoré dostanú a tak rýchlejšie reagovať. Pomocou uvedeného predmetu si dokážu vytriediť nepodstatnú prijatú poštu a teda ak správne zadefinuješ predmet môžeš očakávať odpoveď skôr. 
  2. Pri odosielaní mailu nepoužívaj nevhodné pozdravy. A to ani v prípade, že ten mail posielaš najlepšiemu kamarátovi. Najlepší je univerzálny pozdrav Ahoj alebo Dobrý deň. Áno pozdrav Hej fellas môže byť zábavný, ale keď omylom odošleš tento mail učiteľovi nebude sa ti chodiť do školy príjemnejšie.  
  3. Pri písaní mailu ako posledné zadávaj adresáta. Každému sa už stalo, že omylom dal odoslať a obsah mailu ešte nebol dokončený. Ide o celkom nepríjemnú situáciu, ktorá ti na profesionalite nepridá.  
  4. Naformátuj mail tak, aby bol ľahko čitateľný a zvýrazní dôležité informácie. Tak dokážeš príjemcovi ušetriť čas a on to určite ocení. 
  5. Skontroluj si po sebe pravopisné chyby. Preklepy v slovách dokážu riadne naštrbiť tvoju povesť. Obetuj minútu času navyše pre svoju budúcu profesionálnu kariéru. 
  6. Ak chceš prebrať veci osobne, tak sa vyhni odosielaniu viacerých mailov tomu istému adresátovi. Ak budeš druhú stranu bombardovať, tak dosiahneš presný opak. Otráviš tým celé svoje okolie. 
  7. Možnosť ”odpovedať všetkým” nepoužívaj. Samozrejme ak ste v konverzácií viacero spolužiakov a riešite rovnakú úlohu, tak je to v poriadku. Nemusíš písať všetkým zvlášť, vieš tak ušetriť pár minút svojho času. Ale ak ide o potvrdenie účasti na párty, tak odpovedaj priamo iba usporiadateľovi. Nespamuj všetkých v hromadnej konverzácií. 
  8. Nevystraš ľudí tým, že ku každému mailu dáš príznak vysoko dôležité. Príznak urgentne dávaj iba k mailom, kde to má opodstatnenie. Lebo to, že nevieš kde máš kľúče nie je problém všetkých tvojich kamarátov. 

Dúfame, že sme ti trochu pomohli a ty budeš hviezdou online komunikácie. 

Zdroj: students.org