Rozmýšľaš nad stážou alebo brigádou, aby si si našliapol svoju kariéru už teraz. Už ťa nebaví pozerať každý deň pracovné portály a rozposielať životopisy. Tak sprav si úžasný profil na LinkedIn a zaujmi svojho budúceho zamestnávateľa týmto spôsobom. 

LinkedIn je v poslednej dobe u HR špecialistov celkom obľúbeným nástrojom na nájdenie nových zamestnancov. Ale ako sa odlíšiť od množstva ľudí, ktorí používajú túto sieť? Tvoja cesta za prácou nekončí len vytvorením profilu. Musíš vzbudiť hviezdny dojem, aby si ťa vybrali ako prvého. LinkedIn sa na prvý pohľad môže zdať zastrašujúci. Môžeš mať pocit, že nie je možné zaujať. Ale my ti ukážeme, ako to zvládneš a tvoja vysnívaná práca je na dosah.  

Pozri si, čo všetko musíš zvládnuť aby tvoj profil okúzlil. 

  1. Perfektná profilová fotka 

Zabudni na nezaostrené, zle osvetlené selfie. To, že si sa odfotil minulý týždeň s novým účesom môže zaujímať tvojich kamarátov. No na potenciálneho zamestnávateľa to nezapôsobí. Tvoja fotografie by mala pôsobiť profesionálne. Odfoť sa od ramien hore, pozeraj priamo do objektívu a nahoď prirodzený úsmev. Obleč si niečo pekné formálne, aby ti na fotografii netrčali len ramienka z tielka. Ideálne je zvoliť košeľu alebo jednoduché tričko v neutrálnych farbách. Môže sa ti to zdať zvláštne, že kvôli jednej fotke sa máš navliekať do košele alebo do saka. Ale pamätaj LinkedIn je profesionálny priestor a tak by mala vyzerať aj profilová fotka. Selfie s našpúlenými perami a výrazný make-up si nechaj na Instagram alebo Facebook. Tvoja fotografia by mala vytvoriť pozitívny dojem a mala by pôsobiť profesionálne. Preto na odfotenie zvoľ neutrálne pozadie, postačí aj biela stena internátnej izby. Popros svojho spolubývajúceho aby ťa odfotil a tvojou úlohou je iba nahodiť úsmev a čakať na ponuky. 

2. Napíš krátke informácie o sebe 

Predtým ako sa HR špecialisti vrhnú na celý tvoj profil, prejdú priamo na krátke zhrnutie informácií o tebe. Tam získajú prehľad o tvojich skúsenostiach a aj o tom, čo vieš ich spoločnosti ponúknuť. Preto si daj na tejto sekcii záležať. Je to ako triler k filmu. Ak ťa zaujme, tak si pozrieš celý film. Na druhej strane ak je suchý a nemá výpovednú hodnotu, tak si ten film nezapneš. Preto v tejto časti napíš veci, na ktoré si hrdý a pyšný. Zdôrazni tam svoje zručnosti, schopnosti, aké máš ciele a ako ich chceš dosiahnuť. Napíš tam niečo, čím sa odlíšiš od ostatných. Nevypisuj tam všetky pracovné skúsenosti. Zdôrazni veci, v ktorých si výnimočný a dvere na trh práce sa ti pomaly otvoria. 

3. Dávaj si pozor čo zdieľaš a komentuješ 

V tomto sa maj na pozore. V sekcii aktivity sa zobrazuje všetko, čo sa ti na LinkedIn páčilo, k čomu si sa vyjadroval a čo si zdieľal. Preto pri akejkoľvek akcii rozmýšľaj. Dávaj si pozor aj akým štýlom komunikuješ. Ak sa zaujímaš o nejakú konkrétnu pracovnú oblasť, tak buď aktívny pod príspevkami v danej oblasti. Zdieľaj články, píš svoje postrehy a komentuj relevantný obsah. Tvoj zamestnávateľ získa dojem, že sa vyznáš a daná oblasť ťa baví. Prispôsob svoj obsah oblasti, v ktorej sa chceš uchádzať o prácu. 

4. Konkretizuj svoje pracovné skúsenosti 

Pri zverejnení pracovných skúsenosti vo svojom profile venuj pozornosť aj opisu konkrétnej pozície. Môže sa ti to zdať zdĺhavé, ale daj si na tom záležať. Buď konkrétny a opíš to tak aby to dávalo zmysel. Zamestnávatelia nechcú len vidieť, aké úlohy si v predošlej práci robil. Chcú vedieť ako si ovplyvnil rast firmy, čo si vo firme dokázal. Kam ťa predošlá skúsenosť posunula a čo si sa naučil. Táto časť nemá nahradiť tvoj životopis, ale veľa zamestnávateľov si na základe toho urobí prvý dojem. Buď kreatívny, ale pravdivý.  

5. Nepreháňaj to so zoznamom svojich zručnosti a schopnosti 

Veríme ti, že máš za sebou už niekoľko brigád a rád by si to odprezentoval. Ale naozaj nemusíš uvádzať každú jednu vec, ktorú si sa za svoju pracovnú kariéru naučil. Tvoj potenciálny zamestnávateľ si nebude čítať 100 zručností, ktoré ovládaš. Vyber iba tie najdôležitejšie a relevantné pre pracovnú oblasť, v ktorej by si sa rád zamestnal. Ak ich uvedieš veľa môže to skôr navodiť dojem, že zbytočne preháňaš. A takého zamestnanca chce máloktorá spoločnosť.  

Tak a teraz vypni Facebook, Instagram a vrhni sa do tvorby profilu na LinkedIn. Držíme prsty! 

Zdroj: collegemagazine.com