Je tu nový školský rok a s ním prichádzajú ďalšie povinnosti pre študentov. Učenie, písomky, testy a skúšky nemá rad takmer nikto, no pokiaľ chceš úspešne doštudovať, nevyhneš sa im. Učenie Ťa čaká a neminie, no nemusíš hneď panikáriť. V tomto článku Ti poradíme, ako správne naštartovať svoj mozog, aby sa Ti učilo dobre, aby si si čo najviac zapamätal a aby Ti to trvalo čo najmenej. Pozrieme sa na to, čo mozog potrebuje pre správne fungovanie, tak sa len usaď a pusti da do čítania.

Správna strava

Správna strava má na aktivitu mozgu väčší vplyv, než by si si myslel a preto je dôležité, aké jedlo prijmeš. Mozog potrebuje k svojej aktivite sacharidy a to najmä glukózu. Sacharidy môžeš nájsť v rôznych potravinách, no vždy treba pamätať na to, aby ich nebolo príliš veľa. Keď sa už bavíme o strave, zabudni na jedlá z rýchleho občerstvenia. Tie tvojmu mozgu veľmi nepomôžu.

Dostatok vitamínov

Na to aby mozog správne fungoval a ty si sa mohol pri učení plne sústrediť, potrebuješ prijímať dostatočné množstvo vitamínov. Ide najmä o vitamíny B1, B6, B12. Pre zlepšenie pamäti môžeš vyskúšať napríklad ginko, ktoré má veľmi dobré účinky na lepšie myslenie a navyše pomáha bojovať proti úzkostiam.

Poriadny spánok

V poslednom bode sa zameriame na spánok. Netreba nikomu špeciálne vysvetľovať, že ak si nevyspatý, tak tvoj mozog nedokáže pracovať normálne. Pravdepodobne to poznáš z vlastnej skúsenosti. Treba si uvedomiť, že novo nadobudnuté vedomosti sa ukladajú do dlhodobej pamäte práve počas najhlbšej fázy spánku. Preto je vhodné sa učiť pred spaním, ale zároveň sa vyspať minimálne 7 hodín.

Zdroj: collegemagazine.com